Ny duk

Da er jeg ferdig med vårduken min. Er fornøyd med fargene, de var «gode» å sy med. Plukket stoff som jeg hadde lyst på, uten helt å tenke på om de passet.

Først la jeg alle fem stoffene oppå hverandre og skar. Etterpå så skulle de legges i riktig rekkefølge og syes sammen.

Det er en firkant igjen, den skal bli pute. Jeg startet med å skjære firkanter på 30 x 30 cm, de ble ca 26 x 26 når de var sydd sammen.

Jeg lekte meg litt med stoppefoten også, og quiltet noen av feltene.

Og sånn ble det hele seende ut!. Som sagt, det mangler en pute 😉

Stikkord:

12 kommentar to “Ny duk”

  1. Liv Irene Says:

    Duken din var helt nydelig, flotte farger!

  2. Marita Says:

    Virkelig sprek ja! Nydelig!

  3. toja Says:

    En flott duk! Herlige farger!

  4. Lindas Quilt og Hage Says:

    Hei!Duken ble jo fin.Lurt å snu blokka til høyre og venstre.Fint med balistoffer.Ha en fin kveld.Linda:))

  5. LindaN Says:

    Flott duk 🙂 Fint at du beskrev hvordan du har gjort det, litt sånn aha-opplevelse for meg som aldri har quiltet 😉

  6. lises Says:

    Flott, litt sprelsk duk!

  7. syglad Says:

    Så flott en duk du har laget, ble så inspirert at jeg tror jeg kommer til og gjøre en slik i morgen.

    Håper det er ok…

  8. Kate Says:

    Hjelpes, den var virkelig rålekker. For et nydelig fargespill!!

  9. bentesroterom Says:

    Den ble fin!

  10. Liv-Toril Says:

    Et friskt fargeinnslag på bordet. Løperen ble kjempefin.

  11. annemariesquilt Says:

    Så fin løperen ble…
    Lekkert å bruke balistoffer!
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min.

  12. anita Says:

    Gla`duk:-)
    Denne teknikken har eg brukt eindel. Heilt suveren for meg som ikkje er så dreven med symaskina:-)

Legg igjen en kommentar

