Bleie til blomstene :)

bleie1

Dette bildet er hentet fra Moseplassen.

Nå har jeg også prøvd det!  Jeg fant et tips hos Anne på Moseplassen om hva man kunne gjøre for å prøve å forhindre at plantene tørker ut om sommeren. Forøvrig en flott og informativ blogg for som er «litt» glade i haging.

Ettersom jeg forventer en varm og laaang sommer, hvor jeg skal tilbringe mye av tiden i båten, så tenkte jeg at det må være midt i blinken for meg å gi plantene bleie. Altså, innmaten i bleien fungerer som en vannabsorberende masse som gir fra seg fuktigheten litt etter litt. (Hva som skjer hvis det blir mye regn, vil jeg ikke tenke på.)

Nå er «bleiegeleen» blandet i jorda, så gjenstår det å se om det fungerer som tenkt.

bleie2

IMG_0146

3 kommentar to “Bleie til blomstene :)”

  1. linda Says:

    Hei Anne!Den varianten var ny.Jeg er vant til å sette 1,5 l flasker med vann opp ned i potta,det fungerer,da drikker blomstene når de er tørste og ikke noe ved regn.
    Nydelig stemor.Ha en fin helg! Linda :))

  2. Marita Says:

    ja, den ja – det glemte jeg jo helt når jeg plantet i potter og kar gitt. Får notere bak øret, eller annet egnet sted, til neste år!

  3. anne - moseplassen Says:

    hehe, håper du er like fornøyd med tipset senere i år da 🙂

Legg igjen en kommentar

